Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki więcej informacji

Czyli o tym na co zwracać uwagę w transporcie z drukarni oraz o przechowywaniu surowców, półproduktów i gotowych produktów poligraficznych…
Pewien klient, jakich wielu, zamówił w drukarni promocyjne naklejki magnesowe na sprzęt AGD. Dostawca sprężył się i stanął na wysokości zadania, co nie było łatwe, bo termin realizacji dość krótki, ale produkt zgodny z wymaganiami klienta był gotowy w ustalonym terminie. Klient odebrał produkt i własnym transportem przewiózł w miejsce docelowe. I wydawałoby się, że transakcja udana, wszyscy zadowoleni. Nic bardziej mylnego…
Magnesy
Okazało się, że produkt po dojechaniu do celu nagle przestał być pełnowartościowym, wprost kwalifikował się do reklamacji. Magnesy nie trzymały się sprzętu, bo sama nalepka promocyjna była odkształcona. Co takiego się stało? Produkt nie został uszkodzony w transporcie. Popakowany, zabezpieczony i ułożony przejechał setki kilometrów. Nie spadł, nie podarł się… A więc co? Na odpowiedni transport artykułów poligraficznych, jak również samych surowców do produkcji i półproduktów, ma wpływ wiele czynników. Przecież produktem poligrafii jest przede wszystkim (choć nie tylko) papier, a więc podłoże wrażliwe na wilgoć i warunki atmosferyczne o czym często zapominamy. Wspomniany klient przewoził naklejki zwykłym samochodem bez klimatyzacji, podczas dużych mrozów. Różnice temperatur, zmieniające się warunki i wilgotność spowodowały odkształcenia materiału.
Transport produktów poligraficznych
Musimy pamiętać o tym, że warunki przechowywania produktów poligraficznych oraz ich transportu powinny spełniać odpowiednie wymagania. Produkt wyjechał z drukarni, gdzie panuje stała temperatura i jest nadzorowana wilgotność. Trafił na samochód, w którym nie można było utrzymać warunków, a na zewnątrz zima, duży mróz nocą, a opady śniegu i duża wilgotność w ciągu dnia. Potem został rozładowany na hali, gdzie temperatura była dodatnia, ale wilgotność bardzo niska. I co w takiej sytuacji? Sprawa trudna dla obu stron. Jednak to nie jest odosobniony przypadek. W gruncie rzeczy o podstawowych zasadach przechowywania, a tym samym transportu papieru klienci często nie pamiętają a dla dostawców, dbanie o przestrzeganie tych zasad jest tak oczywiste, że nie zawsze mają na uwadze przypominanie o nich klientom. Świadczą o tym rozklejające się koperty, nie trzymające się powierzchni naklejki, pomarszczone biuletyny czy rozklejające się papierowe torby. Przecież każdy surowiec, nawet nowoczesne papiery syntetyczne, czy z różnymi domieszkami, mają swoje określone w specyfikacjach warunki zarówno przechowywania, transportu jak i używania.

Informacja

Zawsze możemy zrobić więcej, aby zapobiegać takim sytuacjom. Informacja jest tu podstawą. Wiadomo, że jeśli transport jest po stronie klienta, warto mu przypomnieć o tym, by zapewnił on odpowiednie warunki, już na etapie składania zamówienia. Dodatkowym zabezpieczeniem może być polecanie sprawdzonych firm przewozowych klientom lub po prostu ubezpieczanie transportu. Ważne, by mieć na uwadze nie tylko cenę dostarczenia produktu, ale także dbałość o jakość tego przewozu. Bądźmy mądrzejsi o doświadczenia innych i zadbajmy o produkt, który powinien być wizytówką naszej firmy oraz o warunki w jakich go przechowujemy.