Druk, uszlachetnienia, transport… – ustalamy istotne elementy zamówienia do drukarni

Druk, drukowanie, a potem uszlachetnianie i jeszcze kaszerowanie, falcowanie… Jak zapakować, ile sztuk, gdzie dostarczyć? To wszystko nie wygląda na proste… Co jest ważne a co nie? Wysyłając zapytanie, a potem zlecenie do drukarni, którą już wybraliśmy (tekst o wyborze drukarni) dobrze jest zamieścić w nim wszelkie znaczące informacje. Usprawni to współpracę i zapewni realizację zamówienia zgodną z oczekiwanym rezultatem.

Przedstawiamy listę dziesięciu ważnych ustaleń, o których warto pamiętać w zleceniu prac poligraficznych.
  1. Nazwę zlecenia, czyli co konkretnie chcemy drukować. Czy to będzie broszura, ulotka, a może kalendarz.
  2. Format może być, np. A4 lub DL, albo inny, ale trzeba pamiętać także o podaniu wymiarów w milimetrach (pierwszy to zawsze szerokość, drugi wysokość), np. A4 (297 x 210 mm). Jeśli chcemy folder składany z A4 do DL, to też należy ująć to w zleceniu.
  3. Nakład, inaczej ilość zamawianych sztuk.
Informacje techniczne

4. Materiał – powinniśmy wiedzieć jakiego papieru chcielibyśmy użyć do druku. Ważny jest rodzaj oraz gramatura surowca. Jeśli mamy okładkę to należy pamiętać o podaniu rodzaju materiału do środka i okładki.

5. Druk podaje się zwykle w formacie np.: 4/4 czy 0/1 albo 5/0 czyli ilość kolorów po jednej i po drugiej stronie wydruku. Nie można zapomnieć o podaniu modelu barw. Standardowo jest to CMYK, ale nie zawsze, dlatego warto o tym pamiętać.

6. Uszlachetnienia – określamy jakich uszlachetnień druku chcemy, czy to ma być lakier, folia, błysk, czy matowy. Na całości, lub zgodnie z projektem tylko w wybranych miejscach.

7. Oprawa – Jeśli zamawiamy druk z oprawą, składający się z większej ilości kartek, to musimy określić jaką oprawę chcemy: szytą, klejoną i z której strony.

I jeszcze…

8. Sposób pakowania – drukarnia zapewne nam coś zaproponuje, ale możemy też sami określić jak ma być zapakowany nasz gotowy produkt.

9. Bardzo ważne jest określenie terminów. Po pierwsze termin i sposób dostarczenia plików, z których będzie wykonane zlecenie, a także termin realizacji zamówienia i data dokonania zapłaty. Jeśli plik zostanie dostarczony na czas, nie powinno być problemu z terminowością naszego zamówienia.

10. Nie zapominajmy też o określeniu sposobu odbioru (odbiór własny, kurier, dostawa po stronie drukarni) i jednego lub kilku adresów dostawy (jeśli produkcja ma zostać podzielona). Ważne, abyśmy ustalili wcześniej sposób odbioru zamówienia, aby nie zdarzyła się sytuacja, że drukarnia dostarcza paletę produktu gotowego na adres klienta, a na miejscu nie ma kto jej odebrać.

Te informacje także mogą się przydać…

W zamówieniu możemy także wpisać ustaloną cenę netto za sztukę i cały nakład oraz określić, czy drukarnia ma dokonać wysyłki prenumeratorskiej.

Warto także ustalić na początku do czego ma być wykonany druk. Opcji jest przecież kilka, a od tej decyzji zależy efekt końcowy. Akceptacja może być do: arkusza klienta, poprzedniego druku w tej drukarni, proofu drukarni, proofu klienta, wzornika pantone, czy osobiście przez klienta (może on być obecny przy druku).

Zamówienie powinno zawierać możliwie jak najwięcej ustaleń.

Ułatwi to współpracę i wykluczy niedopowiedzenia. Jeśli pomyślimy o wszystkim wcześniej, jasno określimy nasze preferencje, efekt będzie zgodny z naszym oczekiwaniem, a na tym przecież nam zależy.

W Przedsiębiorstwie Poligraficznym RAGUS wspieramy naszych Klientów zarówno w doborze odpowiednich materiałów, odpowiednich technologii, określeniu wszelkich niezbędnych parametrów zamówienia, jak i samej optymalizacji zamówienia. Staramy się ułatwić im pracę oraz oszczędzić czas dzieląc się wiedzą i doświadczeniem. Nie każdy przecież musi znać się na wszystkim.

Kontakt

imię i nazwisko*

email*

temat

treść wiadomości

* wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z realizacją zgłoszenia
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem/am poinformowany/a, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Poligraficzne RAGUS J.Ragus M.Ragus Sp. J. z siedzibą w Pilawie, 08-440, przy ul. Letniskowej 4.

Dział handlowy
/
Sales department




Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. więcej informacji

Czym są ciasteczka? Ciasteczka to niewielkie informacje tekstowe przechowywane w komputerze użytkownika. Wysyłane są poprzez serwer WWW, np. po odwiedzeniu jakiejś strony. Najczęściej są wykorzystywane w celu ułatwienia i zautomatyzowania obsługi witryny. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na dysku twardym oraz unikalny numer. Zastosowanie ciasteczek Pliki cookies wykorzystywane są do zapisywania drobnych danych użytkownika, co pozwala na automatyczne logowanie, zapamiętanie zawartości koszyka w sklepie internetowym czy też preferencji wyglądu, układu oraz języka witryny. Czasem są elementem liczników odwiedzin, sond oraz anonimowych statystyk, po to, by sprawdzić czy użytkownik z danego komputera został już zliczony przez licznik lub zagłosował w ankiecie.

Zamknij