plakaty, plakaty na dykcie, ulotki, plakaty wyborczeInternet, czy tylko?

Nie jest tajemnicą dla nikogo, że życie właściwie już teraz dzieli się na online i offline. To ile czasu spędzamy w wirtualnej rzeczywistości przyprawia o ból głowy. Każdego roku przybywa internautów i użytkowników mediów społecznościowych, rośnie sprzedaż w sklepach internetowych, rozwija się przemysł rozrywkowy.

W 2017 roku 72% populacji w Polsce korzystało z internetu. Ruch na stronach internetowych generowały nasze desktopy – 45%, których udział zmalał w stosunku do poprzedniego roku o 20%, a aż 50% to ruch ze smartfonów – wzrost o 30% (dane wg raportu Digital in 2017: Global Overview). Dziś wszystko, tak naprawdę, można w sieci zrobić, ale czy na pewno?

Grupa docelowa kampanii – wyborcy

Planując działania reklamowe powinniśmy uwzględniać przede wszystkim grupę docelową. Są to adresaci przekazu i do nich należy dostosować zarówno treść jak i odpowiednią drogę dotarcia. W kampanii wyborczej będą to więc zarówno kanały on-line jak i off-line. Kandydaci nie powinni ograniczać się tylko do jednego, zwłaszcza jeżeli ze swoim programem chcą dotrzeć do szerokiej grupy i uzyskać jej poparcie.

Dlaczego? Przede wszystkim ze względu na strukturę wyborców. Najbardziej onlinową grupą wśród nich są wciąż ludzie młodzi. To oni chętniej będą reagować na działania w internecie. Niespełna 50% młodzieży i niewiele więcej osób do 30 roku życia pójdzie na wybory (OBOP). Za to ponad 70 % osób w wieku powyżej 65 roku życia spełni swój obowiązek i zagłosuje w wyborach. Osoby starsze rzadko korzystają zarówno z komputerów jak i smartfonów w takim zakresie, który pozwalałby na dotarcie do nich z ofertą właśnie tą drogą.

Kolejnym argumentem jest tu też miejsce zamieszkania. Są regiony w Polsce i wcale nie jest ich mało, gdzie o zasięg trudno, dostęp do sieci jest ograniczony ze względu na infrastrukturę, a dostęp do użytkowników jest utrudniony także przez ich przyzwyczajenia. Inaczej żyją ludzie w dużych miastach, a inaczej w małych, albo na wsiach oddalonych od metropolii. Każdy okręg wyborczy ma swoją specyfikę i do struktury grupy wyborczej należy dostosować nie tylko treść kampanii wyborczej, ale również drogi przekazu.

Osobiste doświadczenie

Jest jeszcze jeden czynnik, który ma duży wpływ na podjęcie decyzji przez wyborcę – osobiste doświadczenie. Nic tak mocno nie oddziałuje, jak kontakt face to face. Spotkanie z grupą osób, wyjście na ulicę lub odwiedzanie wyborców w ich miejscach zamieszkania. Rozmowa z nimi, wręczenie ulotki z programem, gadżetu z wizerunkiem kandydata, który będzie to spotkanie przypominał. Uściski dłoni, upominki i pozytywne gesty, to emocje, które wzmacniane darmowymi gadżetami zostają zapamiętane na dłużej.

Tak już w naszej kulturze wyborcy są przyzwyczajeni, że kandydaci starają się, zabiegają o ich względy. Nie tylko obietnicami, ale stosunkiem do ich osoby i czymś, co mogą dostać tu i teraz. Oklejony autobus wożący kandydatów w najdalsze rejony, spektakularne konwencje i spotkania z wyborcami to już codzienność wyborów także w Polsce. Warto zadbać o oprawę wydarzeń i nie zostawiać nikogo z pustymi rękoma. Zwłaszcza, że jest to okazja, by zostawić po sobie coś, co wyborca może zanieść do domu, choćby najmniejszy gift, który oprócz pozytywnego wrażenia pozwala przypomnieć obdarowanemu, od kogo go otrzymał,  mimo upływu czasu.

Szerokie działanie

Spotkanie osobiste oczywiście dobrze jest wspierać on-linowo przypominając o działaniach, wydarzeniach czy punktach programu, lub outdoorowo poprzez plakaty, bilbordy utrwalające wizerunek, przypominające nie tylko o wyborach, ale też choćby o numerze listy i samym kandydacie.

Internet sprzyja szybkiemu kontaktowi z dużą grupą odbiorców, umożliwia natychmiastową reakcję „tu i teraz”, pomaga rozprzestrzeniać w krótkim czasie pożądane (ale uwaga – także niechciane) treści. Nie zastąpi jednak kontaktu face to face, który akurat w kontekście wyborów samorządowych bywa konieczny, a na pewno jest pożądany.

Kontakt
close slider

imię i nazwisko*

email*

temat

treść wiadomości

* wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w związku z realizacją zgłoszenia
W związku z dbałością o szeroko rozumiane dobro naszych Kontrahentów i zgodnie z Polityką Bezpieczeństwa PP RAGUS Sp. J. oraz Ragus Solutions S.C. informujemy, iż Państwa dane osobowe udostępnione nam w drodze dotychczasowej współpracy przetwarzane są na podstawie Art. 6 ust. 1 lit. c) Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Jednocześnie informujemy, że współadministratorami udostępnionych danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Poligraficzne RAGUS J. Ragus, M. Ragus Sp. J. oraz Ragus Solutions Izabela Ragus Jacek Ragus s.c. z siedzibą w Pilawie przy ul. Letniskowej 4, 08-440 tel. 25 740 50 05, które zapewniają ich bezpieczeństwo. Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych w celach marketingowych oraz usunięcia danych (o ile nie zachodzi konieczność wynikająca z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO).





Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki. więcej informacji

Czym są ciasteczka? Ciasteczka to niewielkie informacje tekstowe przechowywane w komputerze użytkownika. Wysyłane są poprzez serwer WWW, np. po odwiedzeniu jakiejś strony. Najczęściej są wykorzystywane w celu ułatwienia i zautomatyzowania obsługi witryny. Zawartość plików cookies nie pozwala na identyfikację użytkownika. Pliki cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na dysku twardym oraz unikalny numer. Zastosowanie ciasteczek Pliki cookies wykorzystywane są do zapisywania drobnych danych użytkownika, co pozwala na automatyczne logowanie, zapamiętanie zawartości koszyka w sklepie internetowym czy też preferencji wyglądu, układu oraz języka witryny. Czasem są elementem liczników odwiedzin, sond oraz anonimowych statystyk, po to, by sprawdzić czy użytkownik z danego komputera został już zliczony przez licznik lub zagłosował w ankiecie.

Zamknij