Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki więcej informacji

Drukarnia drukarni nierówna

Często się zdarza, że ze swoimi zleceniami nie trafiamy tam, gdzie powinniśmy, albo znajdujemy odpowiedniego adresata dopiero po długim błądzeniu. Nie zastanawiamy się nad tym, że przecież, aby dobrze wybrać wykonawcę naszych materiałów drukowanych, powinniśmy zdobyć chociaż ogólną wiedzę na temat technologii ich wykonania.

Nie każda drukarnia zrobi wszystko

Na pytanie: Gdzie wysłać zapytanie? zazwyczaj odpowiadamy: do drukarni. Jednak nie każda drukarnia zrobi wszystko, przede wszystkim dlatego, że są różne techniki druku, które wymagają użycia różnych technologii: offset, typografia, fleksografia, sitodruk, tampodruk, czy druk cyfrowy mało lub wielko formatowy. Z czym to się wiąże? Inne będą materiały drukowane offsetem a inne cyfrowo, różnica może być także w możliwościach nakładowych. O technikach druku pisaliśmy tutaj. Nie trzeba znać się na specyfice działania maszyn, ale wystarczy orientować się, czego w danym momencie potrzebujemy.

Cena to nie wszystko

Najczęstszym błędem w wyborze drukarni jest kierowanie się najniższą ceną. Te jednak zazwyczaj są do siebie zbliżone, ale nie jest to najważniejsze. Istotne przecież są takie elementy jak jakość wydruku, terminy, kompleksowość usług bądź dostawa gotowego produktu.

Inwestowanie w materiały brandingowe wydaje się wielu przedsiębiorcom zbędne, ale przecież to m.in. dzięki nim budujemy własną markę. Dobrze byłoby, aby ich jakość reprezentowała poziom naszej marki. Doskonały druk na dobrym papierze to nie wszystko.

Często za usługą druku kryją się inne kluczowe dopełnienia. Ważne jest wykonanie uszlachetnień tj. lakierowanie, a nawet sposób sztancowania czy falcowania, albo np. konfekcja. Mają one olbrzymie znaczenie dla jakości zamówionych produktów.

Dobrze jest myśleć o tym, co dana drukarnia oferuje nam dodatkowo. Czy ma studio DTP, które pomoże przygotować nasz projekt, albo po prostu urzeczywistnić nasz pomysł? Czy jest w stanie dostarczyć nasz produkt pod wskazany adres?

Kompleksowość nie jest domeną wszystkich. Zadbajmy więc o dobry wybór partnera biznesowego.