Ten serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub odczyt wg ustawień przeglądarki więcej informacji

Jak wygrać w wyborach samorządowych? Jak przygotować się do wyborów, aby niczego nie przegapić?

Wybory samorządowe odbędą się na jesieni tego roku i choć dopiero co poznaliśmy konkretną datę, to kampania tak naprawdę już jakiś czas trwa. Lokalne wybory różnią się od tych parlamentarnych, więc do kampanii też trzeba podejść w inny sposób.

W naszych „małych ojczyznach” lepiej się znamy, jesteśmy bardziej zaangażowani w to, co się dzieje wokół nas, więc częściej też zasięgamy informacji o kandydatach z różnych źródeł. Przecież gmina, wieś czy miasto, w których żyjemy na co dzień to nasz dom. Chcemy znać plany rozwoju, mieć wpływ na inwestycje, chcemy, by nasz głos miał znaczenie, bo zależy nam na naszym otoczeniu. Osoby, które będą podejmować decyzje w naszym imieniu, powinny więc być godne naszego zaufania.

Dlatego właśnie tak ważne jest dla kandydatów przygotowanie się i odpowiednie zaplanowanie kampanii.

5 kroków przygotowania się do wyborów z sukcesem!

  1. Badanie otoczenia jest oczywiste. Poznanie aktualnych problemów mieszkańców, znajomość potrzeb, stanu inwestycji, a nawet konkurencji i oszacowanie, czego można się w tej kampanii spodziewać oraz jakie argumenty w dyskusjach kandydat powinien przygotować to podstawa merytoryczna. Bez niej powodzenie jakichkolwiek działań będzie stało pod wielkim znakiem zapytania.
  2. Kolejny krok to program, który powinien być ułożony na podstawie wniosków wypływających z badania otoczenia. Program nie musi być bardzo szeroki, ale problemy w nim poruszane powinny obejmować jak najszerszą grupę mieszkańców, którzy są jednocześnie wyborcami.
  3. Hasło wyborcze, które wynika z programu nie może być długie. To w zasadzie kilka słów, które są kwintesencją programu wyborczego. Dobrze jest, gdy wywołuje ono pozytywne emocje, czyli mówi raczej o rozwiązaniu lub oczekiwanym efekcie, a nie o problemie.
  4. Przygotowanie planu kampanii. Spisanie sobie planowanych działań, ułożenie ich w kalendarzu, zwłaszcza w odniesieniu do lokalnych wydarzeń społeczno-kulturalnych, pozwala na zaplanowanie potrzebnych zasobów zmaksymalizowanie oczekiwanych rezultatów.
  5. Po wykonaniu powyższych punktów należy przystąpić do przygotowania fizycznych materiałów, rezerwacji miejsc i innych działań dopełniających dzieła. Zadbanie o najlepsze przedstawienie programu, czyli projekt i wykonanie materiałów graficznych, o wizerunek własny i jego wzmocnienie poprzez odpowiednią oprawę wizualną – gadżety z wizerunkiem, postacie 1:1, potykacze, plakaty i wiele innych, ale też o miejsce tych wydarzeń, czyli, np. rezerwacja miejsca w sali na spotkanie z wyborcami, lub napisanie zarysu postów do mediów społecznościowych.

I choć w tych wyborach największe znaczenie ma to, co kandydaci chcą zaoferować oraz zaufanie, to jednak nie mniejsze znaczenie ma element poznania, wyróżnienia i zapamiętania przez wyborców. Im nas więcej – tym oczywiście lepiej!